16 grudnia 2013

Ozdoby świąteczne z recyklingu .

 
Wiem ,wiem , zarzekałam się  ,że nic nowego na święta nie zrobię ...a jednak  pokusiło mnie i co nieco pokleiłam  . Kobieta zmienną jest niestety , wystarczył spacer po lesie ... wpadł mi w oko chrust , czyli suche gałęzie o które się potykałam . Przytargałam je do domu , pocięłam na kawałki i pobieliłam bardzo rozcieńczoną białą farbą . Kiedy chrust wysychał ,znalazłam zeszłoroczne modrzewiowe szyszki i papierowy sznurek ...
  powstała z tego baza na  girlandę , na kominek . Sznurek skręcany i klejony klejem introligatorskim ,szyszki przyklejone klejem na gorąco.
Pobielony chrust , również klejony klejem na gorąco ,  w ten sposób  urosła z niego ...
choinka . 
Bombki ze starych  książek miałam zamiar zrobić już w zeszłym roku , pewnikiem czasu mi zabrakło ...albo chęci  .
Na jedną bombkę potrzeba około 40 kartek a do pracy nad nią , wycięty z kartonu szablon  , ostry nożyk  i klej . Po wycięciu według szablonu pożądanego kształtu   ,kleimy  kartki na zmianę w dwóch miejscach  , na szablonach zaznaczyłam je : jedna kartka jedynką ,druga kartka dwójką i tak na zmianę aż do sklejenia wszystkich czterdziestu . Po wyschnięciu , sklejamy ostatnią i pierwszą kartkę w odpowiednich miejscach. Radzę sobie wcześniej na stronach zaznaczyć kolejność ... 1, 2 ,1 ,2... przy pierwszej tego nie zrobiłam i ciągle mi się myliło ... skleroza ma swoje prawa w moim przypadku .
 
  Książkowa choinka na świeczniku  powstała z rozbiegu z resztek poprodukcyjnych .

 Pozmieniałam pod kątem świąt aranżację kominkową ...
 


powyciągałam ozdoby z poprzednich lat ...
  dobrze ,że kalendarz adwentowy odmierza czas ,  by mi się nie włączył ,, panik świąteczny " , chociaż znając życie i pozostały tydzień do godziny zero , to się gdzieś zaczai na mnie i wyskoczy w ostatnim momencie .

Tak w telegraficznym skrócie  , to by było na tyle , więcej było do oglądania niż czytania ...ale kto ma na to czas ...w ten przedświąteczny czas !
Pozdrawiam ciepło Wszystkich zerkających do Jagodowego i do miłego !
P.S.
Co nagle to po diable , przez ten pośpiech podałam złą liczbę kartek na jedną bombkę , 80 ale stron a kartek ma być 40 . Poprawiłam wpis , za wprowadzenie w błąd przepraszam.

89 komentarzy:

  1. Pieknie ! dzieki czytaniu ogladanie trwa dluzej a i przyjemnosc trwa dluzej . Iwona

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekałam na Twój post z niecierpliwością i się nie pomyliłam, jak zwykle Twoje prace i pomysły mnie zauroczyły, aż żałuję, że ja już zrobiłam wystrój świąteczny, ale nic straconego, może w przyszłym roku?

    Wesołego okresu oczekiwania życzę,
    aga

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak zwykle,oryginalnie,nietuzinkowo.Mam ciągle niedosyt zdjęć
    Pozdrawia wierna czytelniczka i podglądaczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne prace :)
    Dodaję Twój blog do ulubionych :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne rzeczy. A girlanda na kominek po prostu jest zachwycająca ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj:) Jestem zachwycona, dzięki Twoim dekoracjom można poczuć już Święta i co najważniejsze wszystkie ozdoby zrobione własnoręcznie;) Uwielbiam, takie cieszą najbardziej:))))
    Girlanda bardzo pomysłowa i na dodatek jest dobrą alternatywą dla "żywej" która przy kominku raczej krótko wytrzymuje:))
    Pozdrawiam cieplutko
    Jola z Świat Femi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowałam się właśnie na taka girlandę by nie robić na ostatnią chwilę świerkowej która jak wiadomo jest krótkotrwała ,dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam.

      Usuń
  7. Ja w zeszłym roku robiłam dynię ze starej książki więc wiem ile to pracy - wycinanie, składanie, sklejanie. No ale efekt jest wspaniały!!!
    Badylowa/ekologiczna choinka bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zwykle pięknie, perfekcyjnie i wyjątkowo. I ja też jak zwykle siedzę z rozdziawioną buzią i wzdycham "dlaczego ja tak nie potrafię".
    Pozdrawiam. Beata.

    OdpowiedzUsuń
  9. Spokojnych i radosnych Swiat Bozego narodzenia zycze (to, ze beda piekne zapewnilas sobie sama :-)
    Nieustajacej weny tworczej w Nowym Roku i dzielenia sie jej efektami z nami
    Pozdrawiam, Ja-cicha adoratorka Twoich dziel
    A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i również życzę Ci zdrowych , spokojnych świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku.

      Usuń
  10. Zazdroszczę coraz to nowych wspaniałych pomysłów ,wszystko jest wyjątkowe i perfekcyjne ,a girlanda na kominku istne cudo !

    Pozdrawiam i życzę spokojnych rodzinnych Swiąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowych , wesołych Życzę i świąteczne uściski posyłam.

      Usuń
  11. Twórczo, pomysłowo, giiieeenialnieee. Ozdoby z książki szczególnie mi przypadły do gustu. Czy jednak zdołam wykrzesać odrobinę czasu, aby takie cacko zrobić?
    Dziękuję bardzo za te wskazówki i baaaardzo serdecznie pozdrawiam-
    Aneta B.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ita, jestes niemozliwa:)) Tworcza i pracowita:)
    Sciskam;)

    OdpowiedzUsuń
  13. śliczne wszystko, a pomysł z zabarwieniem chrustu genialny!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. o raju :) Kocham Twoją kreatywność i pomysłowość :) każdego nowego wpisu wypatruje jak kania dżdżu :) i zawsze jestem zachwycona :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. chyba się pokuszę na takie bombeczki :) śliczne

    OdpowiedzUsuń
  16. Choinka jest bardzo pomysłowa. Świetna! Tylko pozazdrościć.
    http://decoupajage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Girlanda cudo :) byłam dzisiaj po gałązki sosnowe i brzozowe i chrustu całą kupę znalazłam ale idiotka nie wzięłam:( bo co prawda nie miałam już miejsca i siły. Jutro po niego wrócę.
    Bombki fajowe jak zwykle :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale pieknie u Ciebie;) Ta girlanda na kominek jest cudna, a choinka z chrustu po prostu genialna. Twoja kreatywnosc nie zna granic;) Jestem jak zawsze pod wielkim, wielkim wrazeniem;) Zycze wesolych Swiat i szczesliwego Nowego Roku. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , również życzę Wesołych i Szczęśliwego !!!

      Usuń
  19. Głos mi odebrało z wrażenia... Upewniłam się ponad wszelką wątpliwość, że brakuje mi jakiegoś genu lub którejś bruzdy w mózgu, które odpowiedzialne są za zdolności DIY...

    OdpowiedzUsuń
  20. Choinka wspaniała. Chyba jeszcze przed świętami wybiorę się z Tosia na spacer po lesie... oczywiście w poszukiwaniu chrustu :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam
    Wszystko piękne i perfekcyjnie wykonane jak zawsze. Przeczytałam (na to zawsze znajdzie się czas), pooglądałam, teraz do pracy. Pomysł na bombki wykorzystam u siebie jeśli pozwolisz. Pozdrawiam i życzę SPOKOJNYCH przygotowań do świąt.
    viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to właśnie pokazuję jak zrobić ,by wszyscy korzystali !
      Spokojnych również życzę .

      Usuń
  22. Girlanda bije wszystko, a zaraz za nia choinka z chrustu...
    Pozdrawiam Nika

    OdpowiedzUsuń
  23. Przecudowne te Twoje ozdoby!!! Piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Cu-do-wnie! nadziwić się nie mogę nad Twoją kreatywnością :)

    OdpowiedzUsuń
  25. no nic tylko się pozachwycać:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ależ to wszystko bajkowo cudne. Jesteś mistrzynią w wykonywaniu różnych dekoracji. Zainteresował mnie bukiet-stroik na pierwszym zdjęciu. Czy możesz powiedzieć z czego jest wykonany? Zastanawiają mnie te pomponiki, bo chyba to nie szyszki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiola ,to zasuszona roślinka ,która była w zeszłorocznym świątecznym bukiecie na stole w jadalni . Może dzisiaj będę w hurtowni florystycznej to się spytam jak się nazywa .Pozdrawiam.

      Usuń
  27. No i jak zwykle - coś z niczego, czyli same cuda, a na dodatek idealnie pasujące do otoczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Na takie bombki też mam smaczka, dzięki za tutka :) choinka z patyków mnie powaliła, świetna. A cała reszta jak zwykle w Twoim wykonaniu mistrzowska :)

    Uściski Ito :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kombinacja patyków super.Ja próbuje z polan....A może Mikołaj coś podrzuci pod choinkę...pozdrowionka ciepłe..-aga

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja nie wiem. Jak łaże po lesie, to ja mam błoto i badye. Ty jak spacerujesz to masz wycackane wiatrem patyczusie i szyszusie. No masakriks jakiś. Idę se cos sprejem dziabne, bo co ta będe siedzieć z rozdziawioną paszczą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wycacane to one nie były , musiałam je poczyścić przed malowaniem ...łatwo nie ma niestety ! ☺

      Usuń
  31. Piękne stroiki.A choinka z chrustu- mistrzostwo. Pozdrawiam i zapraszam do galerii moich recyklingowych bombek ze sweterków!
    http://przebudzenie-dorota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. A co to za kulki na pierwszym zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasuszona roślina z zeszłorocznego bukietu ozdabiającego stół wigilijny , jak się dowiem nazwę to napiszę , bo mam zamiar nabyć w hurtowni florystycznej .

      Usuń
  33. Jak zwykle u Ciebie ślicznie! Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Girlanda super i choinka z patyczków, nie wspomnę o bombkach. W ogóle WSZYSTKO mi się podoba, nie wiem co najbardziej. Piękna kolekcja kloszy. Ja dorwałam zaledwie jeden i to bez podstawki. Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozglądaj się ,a znajdziesz klosze , mam jeszcze dwa malutkie ,które niedawno nabyłam na giełdzie ze starymi z klamotami .

      Usuń
  35. wow! same śliczności u Ciebie! nie wiem na czym oko zawiesić...:)))
    Niesamowicie masz u siebie! dobrego dnia

    OdpowiedzUsuń
  36. wow, bombki są absolutnie nieprawdopodobnie piękne:)
    a choinka z gałęzi cuudna!

    OdpowiedzUsuń
  37. Dekoracje zapierają dech w piersiach.
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  38. Suuuper to wymyśliłaś! Ozdoby wyglądają nieziemsko pięknie! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapomniałam dodać. Ogromne dzięki za tutorial na bombki, z pewnościa wykorzystam, jak nie w tym roku to za rok na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  40. świetny pomysł z tą ksiązkową bombką :) kupuję! tylko gdzie przechowywać później te wszystkie ozdoby???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to się będziesz martwić po świętach ☺☺☺

      Usuń
  41. Choinka po prostu śliczna-jak to mawiają- skarby leżą nam pod stopami,tylko czy zawsze je dostrzegamy?!-usciski ciepłe i przy okazji Życzenia Świateczne

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie ma to jak recykling....Uwielbiam robić coś z niczego....Super wyszło....Fajna aranżacja...Ja patyki nazbierałam nad morzem z myślą o choince ale zrobiłam inną dekoracje....Pozdrawiam pa...Wszystkiego najlepszego na te piękne święta....

    OdpowiedzUsuń
  43. Niewiem co napisać, czego już tutaj nie napisano. No może tyle, że akurat teraz, przy tych świątecznych dekoracjach, znowu przypomina mi się moje dzieciństwo, kiedy każdy kamyk, kawałek drewna, kolorowy papierek był wykorzystywany właśnie do takich dekoracyjnych celów. Robiło się szopki betlejemskie z drzewa, dekorowane chrustem i suszonym mchem, a w drewnianym żłobku leżał sobie Jezusek z masy solnej ;)...Zawijaliśmy orzechy w tzw. złotko, czyli przez cały rok zbierane, świecące papierki po cukierkach, które później dyndały sobie na choince. Malowaliśmy laski z drewna kolorowa farbką, żeby były jak te z cukru...itd...
    Chciałabym Ci za tyle wspomnień podziękować, podziękować za wspaniałe projekty i ich realizację, za rok pełen niesamowitych inspiracji, które mogłam znaleźć na Twoim blogu. Wspaniałych i radosnych świąt życzę więc Tobie i Twoim bliskim, z nadzieją na Nowy suoerinteresujący nowy blogowy rok, pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Papierowe dekoracje sa fantastyczne, tez przymierzam się do takich "bombek zawieszek" ale jakoś ciągle brakuje mi czasu.
    Ita u cie już się czuje święta, a ja dopiero na pieczeniu stoję.

    OdpowiedzUsuń
  45. Twoje dekoracje są rewelacyjne! Pełne magii :) Choinka z chrustu jest nieziemska a bobki ze starych książek skradły mi serce. Niby prosty i nieskomplikowany pomysł a efekt jest niesamowity! Bardzo podoba mi się też abażur na lampkę. Chciałbym zrobić taki dla Mamy ale chyba nie wiem jak. Muszę przeleżeć bardziej Twojego bloga bo widzę ,że znajdę tu masę interesujących rzeczy :)
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Oliwka

    OdpowiedzUsuń
  46. Cos z niczego....przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  47. mowe mi odjęlo i już...pieknie jest!!! bombeczki swietne!

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękne dekoracje Ituś! :)))
    A wiesz, że miałam identyczne bombki robić, tylko ze starych nut, no ale wybyliśmy do PL i się nie wyrobiłam...

    Udanych przygotowań do Świąt! :*

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetne dekoracje i jak zawsze po przeczytaniu Twojego postu zabieram się do roboty:) Dziękuję za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  50. 80 czy 40 i tak tego nikt nie zrobi...a byłam taka dumna z siebie i moich dekoracji i musiałam wleźć do Ciebie, no matko:)) Ituś, oki, ale ze spiżarnią tak pojechałaś, że mi spanie odeszło...taka wypasiona...no i taka jak sobie wymarzyłam. Teraz mam takie małe "omulo" również niecenzuralne w pokazaniu łącznie ze ścieżką dla chomika:))
    Ita, zwalę od Ciebie, wszystko przez Ciebie, nawet paluchy poparzone od kleju na gorąco:)
    Pozdrawiam i ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  51. Z okazji Świąt Bożego Narodzenia a także na Nowy Rok 2014 dużo zdrowia, jak najwięcej czasu w rodzinnym gronie, spokoju, wytrwałości w prowadzeniu bloga i inspirowaniu nas obserwatorów. Miłości, przyjaciół, spełnienia dużych i małych marzeń. Życzę też dużo siły w przeciwstawieniu się pędowi i szaleństwu dzisiejszego świata i możliwości bycia, życia i pracy w zgodzie ze sobą. Dziękuję za to, że jesteś i dzielisz się z nami cząstką swojego życia. Pozdrowienia i moc uścisków - Ila z Mazowsza.

    OdpowiedzUsuń
  52. Piękne ozdoby, a patykowa choinka - powalająca!
    Pozdrawiam i spokojnych ostatnich przygotowań życzę

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękne te ozdoby ze starych książek! Wszystko wspaniałe! :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Przecudowne tworzysz rzeczy. Wszystko czego dotkniesz zamienia się w arcydzieło. Jesteś takim artystycznym Aniołem.

    OdpowiedzUsuń
  55. Qué maravilla!!!
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨. *
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨ **
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨*o*
    ¨¨¨¨¨¨¨¨*♥*o*
    ¨¨¨¨¨¨¨***o***
    ¨¨¨¨¨¨**o**♥*o*
    ¨¨¨¨¨**♥**o**o**
    ¨¨¨¨**o**♥***♥*o*
    ¨¨¨*****♥*o**o****
    ¨¨**♥**o*****o**♥**
    ¨******o*****♥**o***
    ****o***♥**o***o***♥ *
    ¨¨¨¨¨____!_!____
    ¨¨¨¨¨\_________/¨¨
    FELIZ NAVIDAD para ti y los tuyos.
    Con todo mi cariño.
    Reyes Padrón “ El telar de mi abuela.

    OdpowiedzUsuń
  56. Pięknie u Ciebie!!
    Zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt!!

    OdpowiedzUsuń
  57. Uwielbiam cały ten Twój klimat,wspaniały i niepowtarzalny.
    Moc pozdrowień już poświątecznych.

    OdpowiedzUsuń
  58. CUDNE dekoracje a bombki z książek fantastyczne:) Zawsze zastanawiam się skąd czerpiesz inspiracje do tworzenia takich niesamowitych rzeczy. PODZIWIAM i zazdroszczę (pozytywnie oczywiście;)) talentu:)
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Wszystkiego najpiękniejszego w Nowym Roku życzę! Niech się spełnią marzenia, a plany zrealizują. Dużo zdrowia i miłości, wszystkiego czego zapragniesz. Pozdrawiam i przesyłam uściski!

    OdpowiedzUsuń
  60. Jakie cuda! Jestem pod wrażenie, jak widać, można zrobić coś z niczego, jak ma się talent i chęci :)

    OdpowiedzUsuń
  61. O rany, rany!!! Jakie to wszystko piękne! Robiłam sobie odwyk od Twojego Zagajnika bo rok 2014 ma być dla mnie okresem zaopiekowania mojego osieroconego i zaniedbanego ogrodu. Nie potrzebuję skręcać się z zazdrości i niecierpliwości, żeby jeszcze jakiś pomysł od Ciebie podłapać. Oczywiście nie wytrzymałam ;D No bo jak tu wytrzymać? Pozdrawiam zimowo z Mazowsza.

    OdpowiedzUsuń
  62. Jestem pod ogromnym wrażeniem tych wszystkich świątecznych ozdób. Cieszę się bardzo, że natrafiłam na tak cudowny blog. Myślę, że wiele rzeczy z tego miejsca stanie się moją inspiracją :)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie:
    http://fantazje-kwiatowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Zerkam i zerkam masz naprawdę zmysł dekoracyjny, wszystko pieknie dobrane, nie ma chaosu, mimo ze nie ma tradycyjnych kolorow czyli czerwien plus zielen to i tak bez czytania widac ze to dekoracja bożonarodzeniowa. A ta girlanda na kominku jest przepiękna, muszę sama taką zrobić, masz na prawdę oryginalne pomysły! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  64. Ita jestes mistrzem !!! Zagladam do Ciebie od jakiegos czasu i za kazdym razem jestem zauroczona tym co robisz .Probuje zrobic te bombki z ksiazki i jakos nie moge ogarnac tych numerkow, na kazdej stronie zaznaczac te numerki ....?

    OdpowiedzUsuń
  65. Masz inne sposoby na sklejenie patyków? Niestety ale klej na gorąco nie trzyma :/
    PS przepiękne inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  66. Super pomysł. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails